ارجعی الی ربک راضیه مرضیه...

*وصف الحال*

من خراباتیم از من سخن یار مخواه
گنگم از گنگ پریشان شده گفتار مخواه
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن
ترک من خراب شبگرد مبتلا کن
از من گریز تا تو هم در بلا نیفتی
بگزین ره سلامت ترک ره بلا کن
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
دلم میخواد که یک روز این شعر واقعا وصف الحالم بشه:
همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت
همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد...

کلمات کلیدی
آخرین مطالب

حج

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸ ق.ظ

در باب رفتن یا نرفتن به حج

این روزها شبهاتی مطرح می شود پیرامون حج رفتن یا نرفتن. اینکه فیش حج را بفروشیم و به مستمندان کمک کنیم و یا اینکه اگر به حج برویم، پول ما اسلحه می شود و علیه شیعه استفاده می شود. کما اینکه از بعضی از منبری ها نیز چنین جملاتی شنیده می شود. اینجا این سوال مطرح می شود که آیا چنین گزاره هایی به ذهن ولی فقیه یا مراجع تقلید نرسیده؟ آیا فقط ما هستیم که به چنین مسائلی آگاهیم و آن ها بی اطلاعند؟
مطمئنا چنین گزاره هایی با جزییات بیشتر و دقیق تر به ذهن ولی فقیه و مراجع تقلید رسیده. حج رفتن بر ما واجب شده ولی کمک به مستمندان خیر( نمیخواهم کمک به مستمندان را تخطئه کنم و فقط از باب وجوب و یا عدم وجوب بیان کردم). پس ما وظیفه داریم که امر واجب را انجام دهیم و اگر بخواهیم با قائده نفی سبیل حج رفتن را ممنوع کنیم، که این وظیفه صاحبان فتواست نه بنده و امثال بنده. اگر هم بگوییم حج رفتن ما در این شرایط موجب تضعیف اسلام و تشیع می شود، که تشخیص این مهم نیز بر عهده ولی فقیه است و حتما ایشان خلاف این را تشخیص داده اند.
پس هیچ دلیلی برای حج نرفتن وجود ندارد و اگر کسی مستطیع است باید این واجب را بجا آورد وگرنه مؤاخذه خواهد شد... والله اعلم.

پ.ن1: در آمارهای رسمی هم که نگاه کنید خواهید دید عایدی پول حج ایرانیان برای عربستان در مقابل فروش نفت آن ها بسیار ناچیز و کل درآمد حج برای عربستان حدود سه درصد از فروش نفت آنان است. پس رفتن یا نرفتن ما به حج، از نظر اقتصادی ضربه ای به عربستان نخواهد زد.

پ.ن2: اگر انتقادی نسبت به مطالب بالا دارید، بفرمایید.

۹۶/۰۳/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی