ارجعی الی ربک راضیه مرضیه...

*وصف الحال*

من خراباتیم از من سخن یار مخواه
گنگم از گنگ پریشان شده گفتار مخواه
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن
ترک من خراب شبگرد مبتلا کن
از من گریز تا تو هم در بلا نیفتی
بگزین ره سلامت ترک ره بلا کن
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
دلم میخواد که یک روز این شعر واقعا وصف الحالم بشه:
همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت
همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد...

کلمات کلیدی
آخرین مطالب

وسع

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۳۲ ب.ظ

جدیدا تا طرف یه کاری رو از روی تنبلی و یا هر دلیل دیگه ای، درست و کامل انجام نمیده آیه << لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها >> رو میاره و فکر میکنه دیگه همه چیز تمام شد و مسئولیت از ایشون سلب شده. مشکل اینجاست که این بنده خدا اصلا معنی "وسع" رو نمی دونه!!!

مثلا من چند ساعت دارم روی یه پروژه کار می کنم، خیلی خسته میشم و میگم "وسع" من در همین حد بود و بلند میشم که برم بخوابم. اما آیا واقعا وسع من همین قدر بود؟ یعنی نمی تونستم 5 دقیقه دیگه بیشتر بیدار بمونم؟ به احتمال بسیار زیاد می تونستم. پس وسع من بیشتر از چیزی بود که فکر می کردم. در اصل تا زمانی که من با اراده خودم بلند میشم که برم بخوابم، هنوز از حداکثر توان خودم استفاده نکردم. وقتی از شدت خستگی "بی اختیار" روی دفتر و کتابم خوابم برد، این میشه "وسع" من.

اگه بخوایم با این آیه کم کاری های خودمون رو "توجیه" کنیم، مصداق بارز " آن‌کس که نداند و نداند که نداند" میشیم...

۹۶/۰۲/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا

نظرات  (۱)

سلام
وب خوبی دارید
به وبلاگ منم سر بزنید و دنبالم کنید
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی