ارجعی الی ربک راضیه مرضیه...

*وصف الحال*

من خراباتیم از من سخن یار مخواه
گنگم از گنگ پریشان شده گفتار مخواه
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن
ترک من خراب شبگرد مبتلا کن
از من گریز تا تو هم در بلا نیفتی
بگزین ره سلامت ترک ره بلا کن
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
دلم میخواد که یک روز این شعر واقعا وصف الحالم بشه:
همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت
همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد...

کلمات کلیدی
آخرین مطالب

لقاء الله

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۲۷ ب.ظ

تا همین چند روز پیش فکر می کردم که لقاء الله فقط بعد از مرگ اتفاق میفته ولی خب، واقعیت اینه که در همین دنیا هم میشه به لقاء الله رسید. و اما اثبات این موضوع با آیات قرآن:

سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ( سوره فصلت آیه 53). خداوند می فرماید: به زودی نشانه های خود را در آفاق و خودشان بهشان نشان می دهیم، و بعد می فرماید: خدا بر همه چیز شهید است.

اینکه خداوند نشانه های خودش رو به ما نشان بده و بعد بگه من شاهد همه چیز هستم، خیلی با هم ارتباط ندارند ولی اگه شهید در این آیه رو "مشهود" معنا کنیم، نه "شاهد"، ارتباط خوبی با هم پیدا میکنند(این نظر حضرت علامه و آقای جوادی است). خب پس می توان خداوند را در این دنیا شهود کرد.

در آیه بعد داریم:<<أَلَا إِنَّهُمْ فِی مِرْیَةٍ مِنْ لِقَاءِ رَبِّهِمْ أَلَا إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ مُحِیطٌ>>. خداوند می فرماید: در لقاءالله تردید دارند آگاه باش که او بر همه چیز محیط است.

یعنی وقتی خدا بر همه چیز محیط است، دیگه نباید در لقاءالله تردید کنی. حالا سوالی که پیش میاد اینه که خدا فقط در اون دنیا(عالم مثال و عوالم بالاتر)  بر همه چیز محیط است؟ مسلما نه. خدا در این دنیا هم بر همه چیز محیط است. یکی ممکنه بگه این آیه مربوط به بعد از مرگه، ولی چون این آیه، آیه 54 سوره فصلت و ادامه آیه قبلی است که به آفاق و انفس اشاره کرده، پس اشکال ایشون باطله و این آیات دقیقا به لقاءالله در این دنیا(عالم ماده) اشاره داره.

Proof is completed :)

۹۶/۰۲/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی